Bilcross på Eriksplassen

Per Martin Haakenstad • 7. mai 2022

Friske fraspark i Ådal´n

Så ble det vår i Ådal´n igjen. Vårløpet på Eriksplassen kunne arrangeres igjen etter 2 år med pandemi. Noe publikum også tydelig satte pris på, der de satt langs banen i den litt sure vinden. Mange lokale kjørere var med og det ble mange hard tak i løypa. Selv om det har vært tørt lenge var ikke støv så stort problem, det ble også vannet godt i pausene.

Volvo og VW er blant bilmerkene som er populære i bilcross. Denne Volvoen var ganske rundbanka.

VW-er er er det også flust av i bilcross

OOps! Der gikk døra opp gitt.

Det ble helt stopp for "halvfart" og parkering rett i depot.

Weggersen gjorde et godt forsøk på å røyklegge banen så det ble vanskelig for konkurrentene å finne fram.

Det ble trangt om plassen for mange. Noen ga seg pokker ikke før det ble en bulk hos konkurrenten. Og noen stengte effektiv for de andre.

Noen kom litt på halv snei, men landet pent.

Og noen brukte de fargene de hadde da de malte bilen

Hvem har den raskeste Volvo-en?

To generasjoner VW

Nå kommer jeg og tar deg!

-Hvor har jeg nummeret til Viking?

Det var en gang en Opel....

Av Per Martin Haakenstad 14. juni 2026
Gamle biler og fint vær
Av Per Martin Haakenstad 9. juni 2026
Det ble noen kilometer gåing
Av Per Martin Haakenstad 8. juni 2026
Så er det en sånn dag igjen
Av Per Martin Haakenstad 6. juni 2026
Hva med en slik soloppgang ved hytta?
Av Per Martin Haakenstad 29. mai 2026
I steden for innetrening blir det utetrening på Vikerfjell i dag. 
Av Per Martin Haakenstad 25. mai 2026
Har ligget våken en stund og får ikke sove mer. Klokka har så vidt passert seks, jeg går en morrarunde i Hønefoss. Kjennes som jeg er oppe før fugger`n i dag.
Av Per Martin Haakenstad 23. mai 2026
Nå er det ei fin blomstringstid
Av Per Martin Haakenstad 10. mai 2026
I år er det 100 år siden Asbjørnsen og Moe møttes. Inger Angelika Nicolaysen ved museet fortalte litt om den to år lange prosessen det har vært å oppgradere Moe-minnet, og utstillingen som er tilegnet Asbjørnsen og Moe.
Av Per Martin Haakenstad 9. mai 2026
Ja, så ble det tradisjonell åpning med pølser og prosecco, eller alkoholfritt for kjørende, også i år på Kistefos.
Av Per Martin Haakenstad 4. mai 2026
Nydelige lam og vårgrønt