I solnedgangen

Per Martin Haakenstad • 25. januar 2022

Røssholmstranda

Ja, så ble det Røssholmstranda i solnedgangen igjen. Det vil si, jeg var ute i god tid så jeg fikk noen bilder før sola krabba nedover. Dessverre var det et lag med noe hvitt på isen, derfor var det nesten ikke noe klar is.

Jeg gikk først langs land mot utløpet av Sogna. Lyset var skrapt, men det ble noen bilder likevel.

På returen gikk jeg lenger ut på isen og der var det en stor samling isflak i forskjellige størrelser og formasjoner.

Det var litt for tidlig for solnedgangen enda så jeg gikk tilbake mot Røssholmstranda og videre mot Onsakervika. Det var ikke så glatt å gå på isen, det var fordelen med det hvite laget oppå den. Mange var ute på skøyter, det så moro ut.

Noen koste seg også med bål og pølser, det var mange som benyttet seg av det fine været.

Ønsker du å kjøpe noen av bildene så ta kontakt

Av Per Martin Haakenstad 14. juni 2026
Gamle biler og fint vær
Av Per Martin Haakenstad 9. juni 2026
Det ble noen kilometer gåing
Av Per Martin Haakenstad 8. juni 2026
Så er det en sånn dag igjen
Av Per Martin Haakenstad 6. juni 2026
Hva med en slik soloppgang ved hytta?
Av Per Martin Haakenstad 29. mai 2026
I steden for innetrening blir det utetrening på Vikerfjell i dag. 
Av Per Martin Haakenstad 25. mai 2026
Har ligget våken en stund og får ikke sove mer. Klokka har så vidt passert seks, jeg går en morrarunde i Hønefoss. Kjennes som jeg er oppe før fugger`n i dag.
Av Per Martin Haakenstad 23. mai 2026
Nå er det ei fin blomstringstid
Av Per Martin Haakenstad 10. mai 2026
I år er det 100 år siden Asbjørnsen og Moe møttes. Inger Angelika Nicolaysen ved museet fortalte litt om den to år lange prosessen det har vært å oppgradere Moe-minnet, og utstillingen som er tilegnet Asbjørnsen og Moe.
Av Per Martin Haakenstad 9. mai 2026
Ja, så ble det tradisjonell åpning med pølser og prosecco, eller alkoholfritt for kjørende, også i år på Kistefos.
Av Per Martin Haakenstad 4. mai 2026
Nydelige lam og vårgrønt